Sinyalize kavşaklarımızdaki bekleme sürelerini asgari seviyeye indirmek, yakıt tüketimi ve emisyon salınımını azaltmak gayesiyle sinyalize kavşaklarımızın %80 ine manyetik loop dedektörler döşeyerek trafik uyarmalı adaptif kavşaklara çevirdik. Aynı hedefler gözetilerek 2 arter ve 9 kavşakta Yeşil Dalga Uygulamasını hayata geçirdik.
Ayrıca 2 sinyalize kavşağımızda araç yoğunluğunu baz alan dinamik kavşak kontrol sisteminin tesis edilmesi ile kavşaklara bağlı yönlerden görüntü tabanlı olarak toplanan yoğunluk değerleri dinamik kavşak yönetimi algoritmaları tarafından değerlendirilerek kavşağın anlık yoğunluk verileri ışığında adaptif şekilde yönetilmesi sağlandı. Bu sayede kavşakların performansı ortalama %18 artarken, aylık bazda 1,7 Ton yakıt tasarrufu elde edilmiş, aylık 3,2 Ton daha az karbon salınımı değerlerine ulaşılmıştır.
Adaptif kavşak çalışmaları kapsamında Üniversite-Belediye iş birlikteliği çerçevesinde radarlı altyapı kullanan uyarmalı adaptif kavşak çalışmaları yürütülmektedir. Çalışma ile manyetik ve görüntü işleme sistemlerinde karşılaşılan, asfalt kesme, arıza sıklığı veya iletişim sorunları gibi olumsuzlukların önüne geçmek hedeflenmiştir. Tasarlanan sistem sayesinde istenen sayıda ve yönde sanal loop kesilebilecek, kurulu kavşaklarda kavşak analiz matrisi çıkarılabilecektir.