Akıllı Çevre bileşeni kapsamında; New York’ta her ne kadar yaygın olsa da sürdürülebilirlik açısından gelecek vadetmeyen sarı taksiler için 2011’de başlatılan elektrikli araca dönüştürme adımları Elektrikli Araç Pilot Projesi uygulaması ile hayata geçirilmiştir. Bu proje için taksi ve limuzin komisyonu ve Nissan Kuzey Amerika’nın ortak çabalarıyla altı adet tamamen elektrikli Nissan LEAF aracı temin edilmiştir. Elektrikli Araç Pilot Projesi, PlaNYC’de tanımlanan kilometre taşlarından biridir ve sarı taksi filosunda elektrikli araçların daha geniş bir şekilde benimsenmesinin sonuçlarına dair bir vaka çalışması olarak hizmet etmektedir. PlaNYC, 2030 yılına kadar şehrin sera gazı emisyonlarının 2006 seviyelerine göre %30’unu azaltmak için hedefler belirlemiştir. Ulaşım sektörü ise şehir genelindeki toplam sera gazı emisyonlarının %22’sine karşılık geldiğinden emisyon azaltma hedeflerine ulaşmada taksilerin elektrikli araca dönüştürülmesi oldukça önemlidir. Bunun yanı sıra ulaşım için uzun vadede hedef, elektrikli araçların payını artırarak ulaşımı daha temiz ve sessiz bir hale getirmektir. Bu amaçla New York şehrinin taksi filosunun %30’unu 2020’ye kadar elektrikli araçlarla değiştirmeyi hedeflenmiştir. 2007’de, Elektrikli Araç Pilot Projesinden, tüm sarı taksilerin yerini alması amacıyla daha yakıt tasarruflu ve geliştirilmiş modellere sahip taksi filosu olan “Yarının Taksisi” adlı bir proje tasarlanmıştır. Nissan NV200, 2011 yılında teklif çağrısının kazanan modeli ilan edilmiş ve Nissan otomobil şirketini, 10 yıllık bir başlangıç sözleşmesi ile gelecekteki New York şehri taksileri için tek üretici olarak belirlenmiştir. Yarının Taksisi, esas olarak davalar nedeniyle henüz aşamalı hale getirilmemiştir. Fakat Nissan eş zamanlı olarak elektrikli araç pilot projesini 2011’de planlamıştır. Projenin fonlaması ise şu şekilde yapılmıştır. Nissan, şehre proje için 6 adet Nissan LEAF aracı ve üç adet hızlı şarj cihazı sağlamıştır. Ek olarak, Nissan iki özel mülk sahibi ile anlaşmalar yapıp, Nissan’ın şarj cihazını sağladığı şehir mülküne bir hızlı şarj cihazı takılmıştır. Kurulum New York Eyaleti Enerji Araştırma ve Geliştirme Otoritesinden (NYSERDA) bir hibe ile finanse edilmiştir. Elektrikli araç pilot projesi katılımcılarının evleri ve filo garajları için standart seviye 2 şarj cihazları Federal Enerji departmanı tarafından bağışlanmış ve kurulum ücreti Nissan tarafından ödenmiştir. Bu şarj istasyonlarında şarj sırasında oluşan elektrik masrafları katılımcılar tarafından düzenli elektrik faturaları ile ödenmiştir. Proje süresince, yeni altyapı ile ilgili ek maliyetler çeşitli kamu kurumlarına, özel şirketlere ve taksi ve limuzin komisyonuna dağıtılmıştır.