Klynveld, Peat, Marwick ve Goerdeler (KPMG) tarafından hazırlanan yeni bir kıyaslama raporunda, Singapur otonom sürüş açısından dünyanın en iyi ülkesi seçilmiştir ve son iki yıldır ilk sırada yer alan Hollanda’nın önüne geçmiştir. Bu proje akıllı şehirler Kamu Yönetimi ve Politikalar bileşeninin alt bileşeni olan Şehir Planlama ile Altyapı ve Hizmetler ana bileşeni altında yer alan ulaşım alt bileşenine uygun olarak planlanmış bir projedir. Çoğu ülkede otonom (sürücüsüz) araçlar için test alanları kapalı ya da küçük alanlar olarak planlanmışken, Ekim 2019’da Singapur, Batı Singapur’un tüm kamu yollarını kapsayacak şekilde test alanını genişletmiştir. Yaklaşık 1.000 kilometreyi bulan test alanı, şehir devletin toplam onda birini oluşturmaktadır. Ayrıca, 2022’den itibaren sürücüsüz otobüslerle üç yeni kasabaya hizmet verme hedefinin bir parçası olarak, 100 otobüs şoförü, otonom araç otobüsü güvenlik operatörü olarak eğitilmeye başlanmıştır. Mart 2019’da Volvo, Singapur’daki Nanyang Teknoloji Üniversitesi ile bu bölgelere hizmet vermek için kullanılabilecek 12 metrelik otonom araç elektrikli otobüsü piyasaya sürmüştür. Singapur’un Şubat 2020 bütçesinde, otonom araç projesini desteklemek için 6 milyon dolarlık bir bütçe ayrılmıştır. Bütçe ile birlikte elektrikli araçlar için yıllık yol vergileri düşürülürken, aynı zamanda yakıt kaybını telafi etmek için mesafeye dayalı bir kullanım vergisi öncesinde, tamamen elektrikli araçlar için yılda 700 dolar tutarında bir kullanım vergisi aşamalı olarak uygulanmaya başlanmıştır. 2030 yılına kadar elektrikli araç şarj noktalarının sayısını 1.600’den 28.000’e genişletmek için karar alınmıştır. Sürücüsüz arabaların, Singapur’un “45 dakikalık bir şehir” haline gelmesi için kara taşımacılığı ana planına entegre edilmesi ve 2040 yılına kadar yolculukların %90’ının “45 dakikalık şehir” hedefine ulaşması beklenmektedir.